Thursday, June 30, 2011

MENGHADAPI KEZALIMAN PENGUASA & PENGANIAYA

 

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Tiada tuhan yang aku sembah melainkan Allah dan aku bersaksi bahawa nabi Muhammad s.a.w pesuruh Allah.

Ya Allah, ya Tuhanku, Engkaulah pemberi segala kurnia dan kuasa; dan Engkaulah jua yang menarik kembali segala kurnia dan kuasa.

Ya Allah, ya Tuhanku, hambamu ini memohon kekuatan akal dan jiwa daripadaMu untuk berhadapan dengan ancaman dan kezaliman yang dicipta manusia-manusia zalim dan penganiaya yang Engkau jadikan sebagai pemimpin dan orang-orang disekelilingnya untuk bertandang dihadapanku.

Ya Allah, ya Tuhanku, perkenankanlah hambamu ini melangkah dengan keyakinan sebagaimana telah engkau berikan petunjuk berkali-kali di dalam hidupku akan jalan yang lurus dan benar.

Ya Allah, ya Tuhanku, berilah segala yang terbaik untuk diriku, keluargaku dan sahabat kenalanku yang turut sama mendoakan yang terbaik untuk diriku.

Ya Allah, ya Tuhanku, jika senyuman itu yang terbaik untuk diriku, keluargaku dan sahabat kenalanku, maka berilah senyuman pada bibirku dan bibir-bibir mereka.

Ya Allah, ya Tuhanku, jika tangisan itu lebih baik untuk diriku dan untuk diri keluargaku dan sahabat kenalanku, maka berilah kepada hambaMu air mata sebanyaknya untuk hambaMu menangis dengan rahmat dan ujianMu.

Ya Allah, ya Tuhanku, jika apa yang mereka lakukan ini bersandar kepada ketulusan hati mereka untuk mendaulatkan agamaMu, maka berilah mereka segala taufik dan hidayahMu beserta rezeki yang melimpah ruah.

Ya Allah, ya Tuhanku, jika apa yang mereka lakukan ini untuk menganiaya dengan tujuan mengampu dan membodek kezaliman orang-orang yang diberi kuasa tetapi mengadu domba, maka percepatkanlah taubat atau azab kepada manusia-manusia zalim dan penganiaya itu.

Ya Allah, ya Tuhanku, peliharalah keikhlasan hatiku diatas segala bantuan dan sumbangan diriku dalam hidup harianku; dan terhadap mereka dan keluarga mereka.

Ya Allah, ya Tuhanku, jauhkanlah dari hatiku sifat dendam, dengki dan iri hati.

Ya Allah, ya Tuhanku, jadikanlah diriku insan soleh yang bertaqwa dan beriman teguh kepada agamaMu.

“...Aku tidak bermaksud kecuali mendatangkan perbaikan selama aku masih berkesanggupan. Dan tidak ada taufik bagiku melainkan dengan pertolongan Allah. Hanya kepada Allah aku bertawakkal dan hanya kepada-Nya-lah aku kembali.” (Huud:88)

qunang: Penguasa yang dikurnia kuasa 5 tahun sekali bersama konco-konco pembodeknya masih tidak puas menyusahkan hidup aku dengan melakukan penganiayaan dan kezaliman.. Tidak cukup dengan laporan Polis, diganggu pula orang tua aku yang sudah tua.. Hang ada kuasa so hang boleh buat apa hang nak buat kat aku.. Wahai orang tua kutuk, tapi hang jangan lupa Allah ta’ala Maha Berkuasa dan jauh lebih berkuasa dari hang..! Hang biadab & kurang ajar bila nak main nama mak bapak aku.. mak bapak hang banyak jasa pada mak bapak aku; tapi jangan lupa mak bapak aku pun banyak jasa pada mak bapak hang.. aku tak pernah mengata kat mak bapak hang tapi hang begitu angkuh boleh mengata kat mak aku.. hang kata aku tak mengenang budi, tapi hang lupa hang lebih lagi tak mengenang budi.. ini haram jadah punya wakil rakyat haprak! pttuiii... menyesai aku pangkah undi hang hari tu.. manusia lupa diri..!

No comments: